تبلیغات
خوشه ای بهار - گفتار امام:روحانیون!خودتان رابازی ندهید!

خوشه ای بهار

روز موعود آن چنان هم دور نیست...

 

خودتان را بازی ندهید

اندرزهای امام راحل یادمان نرود!:

اگر روحانیون با هم اختلاف كردند و یكدیگر را بدنام نموده و به آداب و اخلاق اسلامى مؤدب نبودند، در جامعه ساقط شده ملت هم از دستشان مى‏رود.(1)

ملت انتظار دارند كه شما روحانى و مؤدب به آداب اسلامى باشید حزب اللّه باشید. از زرق و برق زندگى و جلوه‏هاى ساختگى آن بپرهیزید. در راه پیشبرد آرمان‏هاى اسلامى و خدمت به ملت اسلام از هیچ گونه فداكارى دریغ نورزید در راه خداى تعالى و براى رضایت خاطر او قدم بردارید، و جز به خالق یكتا به احدى توجه نداشته باشید. امّا اگر بر خلاف انتظار دیدند به جاى توجه به ما وراء الطبیعه تمام همّ شما دنیاست و همانند دیگران براى جلب منافع دنیوى و شخصى كوشش مى‏كنید، با یكدیگر بر سر دنیا و منافع پست آن دعوا دارید، اسلام و قرآن را، العیاذ باللّه، بازیچه خود قرار داده‏اید، و براى رسیدن به مقاصد شوم و اغراض كثیف و ننگین دنیایى خود دین را به صورت دكانى در آورده‏اید، منحرف مى‏گردند بدبین مى‏شوند. و شما مسئول خواهید بود.

ملت انتظار دارند كه شما روحانى و مؤدب به آداب اسلامى باشید حزب اللّه باشید. از زرق و برق زندگى و جلوه‏هاى ساختگى آن بپرهیزید.

 

اگر بعضى معممین سربار حوزه‏ها روى غرض ورزیهاى شخصى و جلب منافع دنیوى به جان هم افتند، همدیگر را هتك كنند، تفسیق نمایند، هیاهو درست كنند، در تصدى بعضى امور با یكدیگر رقابت نمایند، سر و صدا راه بیندازند، به اسلام و قرآن خیانت كرده‏اند به امانات الهى خیانت ورزیده‏اند. خداى تبارك و تعالى دین مقدس اسلام را به عنوان امانت به دست ما سپرده است این قرآن كریم امانت بزرگ خداست علما و روحانیون امانتدار الهى هستند، و وظیفه دارند این امانت بزرگ را حفظ نموده به آن خیانت نكنند این یكدندگیها و اختلافات شخصى و دنیوى خیانت به اسلام و پیامبر بزرگ اسلام است.

من نمى‏دانم این اختلافات، چند دستگیها و جبهه‏بندیها، براى چه مى‏باشد؟ اگر براى دنیاست، شما كه دنیا ندارید تازه اگر از لذایذ و منافع دنیوى هم برخوردار بودید جاى اختلافات نبود مگر اینكه روحانى نباشید، و از روحانیت فقط عبا و عمامه‏اى به ارث برده باشید. روحانیى كه با ما وراء الطبیعه ارتباط دارد، روحانیى كه از تعالیم زنده و صفات سازنده اسلام برخوردار است، روحانیى كه خود را پیرو و شیعه على بن ابى طالب علیه السلام مى‏داند، ممكن نیست به مشتهیات دنیا توجهى داشته باشد، چه رسد كه به خاطر آن اختلاف راه بیندازد شما كه داعیه پیروى از حضرت أمیر المؤمنین (ع) دارید، لااقل در زندگى آن مرد بزرگ كمى مطالعه كنید، ببینید واقعا هیچ گونه پیروى و مشایعتى از آن حضرت مى‏كنید؟ آیا از زهد، تقوى، زندگى ساده و بى‏آلایش آن حضرت چیزى مى‏دانید و به كار مى‏بندید؟ آیا از مبارزات آن بزرگوار با ظلم و بیدادگرى و امتیازات طبقاتى، و دفاع و پشتیبانى بى‏دریغى كه از مظلومین و ستمدیدگان مى‏كرد و دستگیریهایى كه از طبقات محروم و رنجدیده اجتماع مى‏نمود چیزى مى‏فهمید؟ و عمل مى‏كنید؟ آیا معناى «شیعه» تنها داشتن زىّ ظاهرى اسلام است؟ (2)

خودتان را بازی ندهید

لازم است آگاه و هوشیار باشید. خود را بازى ندهید كه تكلیف شرعى من چنین اقتضا مى‏كند، وظیفه شرعى من چنین و چنان است. گاهى شیطان براى انسان تكالیف و وظایفى تعیین مى‏نماید گاهى هواها و خواسته‏هاى نفسانى به اسم وظیفه شرعى انسان را به كارهایى وا مى‏دارد. این وظیفه شرعى نیست كه كسى نسبت به مسلمانى اهانت كند از برادر دینى بدگویى نماید. این حب دنیا و حب نفس است این تلقینات شیطان است كه انسان را به این روز سیاه مى‏نشاند این تخاصم تخاصم اهل نار است:انّ ذلك لحقّ تخاصم اهل النّار. «این نزاع اهل آتش محقق و حتمى است.» (3) در جهنم نزاع و خصومت وجود دارد اهل جهنم نزاع و دعوا مى‏كنند، به هم پنجه مى‏زنند. اگر شما بر سر دنیا دعوا دارید، بدانید كه براى خود جهنم تهیه مى‏كنید و رو به جهنم مى‏روید. امور اخروى دعوا ندارد. اهل آخرت با هم در صلح و صفا هستند قلبهایشان مملو از محبت خدا و بندگان خداست. محبت به خدا موجب محبت به كسانى است كه به خدا ایمان دارند محبت بندگان خدا همان ظل محبت خداوند است سایه محبت اللّه مى‏باشد(4)

لازم است آگاه و هوشیار باشید. خود را بازى ندهید كه تكلیف شرعى من چنین اقتضا مى‏كند، وظیفه شرعى من چنین و چنان است. گاهى شیطان براى انسان تكالیف و وظایفى تعیین مى‏نماید گاهى هواها و خواسته‏هاى نفسانى به اسم وظیفه شرعى انسان را به كارهایى وا مى‏دارد.

سران برخی احزاب که در لباس روحانیتند و اولیات و محکمات اسلام را به راحتی زیرپا می گذارند٬ و در عین حال داعیه دار حراست از انقلاب اند٬ بخوانند:

امروز هیچ دلیل شرعى و عقلى وجود ندارد كه اختلاف سلیقه‏ها و برداشتها و حتى ضعف مدیریتها دلیل به هم خوردن الفت و وحدت طلاب و علماى متعهد گردد. ممكن است هر كس در فضاى ذهن و ایده‏هاى خود نسبت به عملكردها و مدیریتها و سلیقه‏هاى دیگران و مسئولین انتقادى داشته باشد، ولى لحن و تعابیر نباید افكار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعى و ابرقدرتها كه همه مشكلات و نارساییها از آنان سرچشمه گرفته است، به طرف مسائل فرعى منحرف كند و خداى ناكرده همه ضعفها و مشكلات به حساب مدیریت و مسئولین گذاشته شود و از آن تفسیر انحصارطلبى گردد كه این عمل كاملًا غیر منصفانه است و اعتبار مسئولین نظام را از بین‏ مى‏برد و زمینه را براى ورود بى‏تفاوتها و بى‏دردها به صحنه انقلاب آماده مى‏كند. (5)


منابع:

1. على (ع) فرمود:لو أنّ حملة العلم حملوه بحقّه، لأحبّهم اللّه و ملائكته و أهل طاعته من خلقه؛ و لكنّهم حملوه لطلب الدّنیا، فمقتهم اللّه و هانوا على النّاس.(اگر حاملان علم آن را آن گونه كه سزاوار است حمل كنند، هر آینه خداوند و فرشتگان و بندگان فرمانبردار خداوند آنان را دوست خواهند گرفت. ولى آنها علم را براى رسیدن به دنیا طلب كردند، پس خداوند بر آنان خشم گرفت و نزد مردم خوار شدند.) تحف العقول، ص 201، «باب كلمات أمیر المؤمنین (ع)».

2. صفات الشیعة تألیف شیخ صدوق و نیز بحار الأنوار، ج 65، ص 83 - 95 و 149 - 196، «كتاب ایمان و كفر»، «باب أنّ الشیعة هم أهل دین اللّه...»، «باب صفات الشیعة و أصنافهم...». شرح چهل حدیث، امام خمینى (س)، حدیث 29.

3. (ص - 64)

4. جهاد اکبر امام خمینی

5. منشور روحانیت

تهیه و فرآوری: محمد حسین امین - گروه حوزه علمیه تبیان

نویسندگان

صفحات جانبی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

ال یس

ترانه"تو آمدی"از سامی یوسف

لوگو لوگو

Boycott israeli goods ,تحریم کالاهای صهیونیستی


www.shereno.com *** شما کجایید؟ *** اخبار روز از سایت خبری تابناک
p align="center">جادوی کلمات

رتبه سنج

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


بنر

آل یاسین

<فیلم>